آرش آبسالان

بیوگرفی آرش آبسالان
آرش آبسالان بازیگر، کارگردان، نویسنده سینما و تلویزیون
آرش آبسالان تدریس دانشگاهی را در مقاطع مختلف از سال ۱۳۷۲ و از دانشکده تئاتر دانشگاه سوره آغاز کرد و در ادامه در دانشگاه اراک مشغول به تدریس شد. همزمان در دانشگاه سوره اصفهان و کارگاه آزاد بازیگری به سرپرستی امین تارخ نیز کار تدریس بازیگری را ادامه داد . در حال حاضر نیزسابقه مطالعاتی آرش آبسالان روی مبحث «صدا و بیان» از سال ۱۳۶۷ آغاز می‌شود. این سابقه مطالعاتی در ادامه به شکل پایان‌نامه دوره لیسانس او «فن بیان» به راهنمایی استاد «حمید سمندریان» مدون شد که هم اینک یکی از منابع تدریس در کلاسهای بازیگری است. این تحقیقات همچنان ادامه داشت و در دوره فوق لیسانس نیز با هدایت «دکتر محمود کریمی حکاک» در شاخه تخصصی تنفس و با عنوان «تنفس و بازیگر» به شکل تز دوره فوق لیسانس در آمد. یکی از تاکیدات همیشگی او نیازمندی به طراحی تمرینهایی است که به شکلی کاملا اتومات هنرجو را به منزل مقصود برساند . شاید بتوان شاخصه‌های مطالعاتی و آموزشی آرش آبسالان را بدین گونه عنوان بندی کرد: - تدوین تمرینهای تنفسی برای افزایش حجم و عمق تنفس در تمام سطوح بدن - طراحی الگوهای تمرینی برای افزایش ویژگیهای فیزیکی صوت در تارهای صوتی - طراحی الگوهای تمرینی برای زنجیره‌های گفتار - طراحی متد فردی برای تغییر لهجه هنرجو ضمن استفاده از الگوهای قدیمی - همراهی با هنرجو برای تقویت قدرت سخنوری - مطالعه همزمان در حوزه‌های آناتومی، پزشکی گفتار، گفتار درمانی، آوازخوانی، گویندگی، مدتیشن، فیزیک گفتار، آکوستیک، زبان بدن، متن خوانی و حوزه‌های سخنوری از جمله سخنرانی، کنفرانس، معرفی و مذاکره ... در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس است.در حال حاضر وی در رابطه با صدا و بیان یک مجموعه شش جلدی را در دست نگارش دارد که یک جلد آن با نام جادوی گفتار انتشار یافته و امید است تا در نهایت با انتشار جلد ششم که مربوط به مشاوره فنون تدریس است نتایج 23 سال کار تحقیقاتی خود را در اختیار علاقمندان قرار دهد.از این مجموعه کتاب «جادوی گفتار» انتشار یافته و کتاب «زبان ورزها» در مراحل نهایی برای چاپ است. برای مشاهده دوره های بازیگری و فن بیان آرش آبسالان در خانه هنر کاج به صفحه دوره های ایشان مراجعه فرمائید.

جادوی گفتار به قلم آرش آبسالان

آبسالان در ابتدای این کتاب می‌نویسد کار بر روی صدا و حنجره حداقل سه ماه تمرین لازم دارد تا فرد تغییرات قابل توجه را احساس کند. سن، جنس، مراقبت و پشتکار، متغیرهایی هستند که مسئله را برای هر فرد شکلی خاص می‌دهند. بین دو تا چهار سال برای رفع کامل مشکل وقت لازم است. همینطور اینکه مراقبت از حنجره تقریبا مادام العمری است. پختگی در صدا و بیان هم محصول گذشت زمان است. 

این کتاب تفاوت‌هایی با کتاب‌های دیگر در همین زمینه دارد. خود نویسنده در این باره اطمینان می‌دهد رویکردهایی که در این کتاب بیان شده است شالوده تمرین‌های رایج و پیش از خود را در هم می‌ریزد.

جادوی گفتار چکیده‌ای از یک مجموعه شش جلدی و محصول بیش از دو دهه تحقیق و مطالعه است که هنوز همه آنها به چاپ نرسیده است.

یک خواننده، یک سخنران، یک گوینده رادیو، یک کارمند و حتی یک فرد عادی نیاز به پرورش صدا و بیان دارد.

جهت شرکت در دوره فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.